» diaryownerfootprintsdarlinks
Thursday, December 30, 2010, 11:26 PM • comment •

ya Allah ,
seandainya telah Engkau takdirkan ,
dia bukan milikku ,
bawalah dia jauh dari pandanganku ,
luputkanlah dia dari ingatanku ,
dan peliharakanlah aku dari kekecewaan ,
jika aku gagal menagkis kekecewaan itu ,
pelihara dan mantapkankanlah imanku ,
moga kekecewaan itu tidak menggugat gerak kerja Jamaahku .

ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti ,
berikanlah aku kekuatan ,
menolak bayangannya jauh ke dada langit ,
hilang bersama senja yang merah ,
agarku sentiasa tenang ,
walaupun tanpa bersama dengannya .

ya Allah yang tercinta ,
pasrahkan aku dengan takdir-Mu ,
aku redha dengan segala ketentuan dari-Mu ,
inilah ujian pentarbiyahan buatku ,
sesungguhkan apa yang telah Engkau takdirkan ,
adalah yang terbaik untukku .
sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui ,
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini .




«FUTURE
PAST »